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온타리오주 정부 제공 셀폰 계약시 주의사항 Ontario Government Offers Tips to Avoid Cell Shock 신학기 개학이 성큼 다가 왔습니다. 최신 테크 유행을 추구하는 학생들과 학부모들은 새로운 학기에 사용할 최신 휴대전화를 구매하는 경우가 많습니다. 신형 기기와 테크놀로지에 감탄하기 전, 휴대전화 회사의 계약 약관을 꼼꼼히 읽어본 후 계약을 하는 것이 매우 중요합니다. 휴대전화 계약 펙키지에 관하여 문의하고 약관에 대하여 충분히 숙지하는 것이 나중에 고지서를 보고 당황하지 않게 됩니다. 계약서에 사인하기 전 꼭 알아두어야 할 상식. - Shop around: 대부분의 통신회사들의 계약들이 2년 또는 3년 약정을 하도록 하고 있습니다. 자신에게 맞는 서비스와 기기인지와 좋은 가격으로 받는 것인지를 비교 검토하세요. - Keep a Copy: 종이 계약서를 요구하세요. 작게 써있는 약관을 읽어보고 모든 조건들을 이해하신 후 계약에 서명하세요. - Compare and Contrast: 첫 번째 고지서를 받으신 후, 하나씩 계약서와 비교해 보셔서 계약서에 맞게 청구되었는지를 확인하세요. - Honesty is the best policy: 판매자들은 거짓이나 왜곡 또는 허위로 당신에게 판매하는 것은 불법입니다. 온타리오 정부는 온타리오 소비자들에게 공평하고 안전한 시장조성을 위하여 노력하고 있으며 소비자 보호를 우선으로 하고 있습니다. QUICK FACTS - 2012년 온타리오 정부는 무선 서비스 협약정책 (Wireless Service Agreement Act, 2012)를 의회에 상정하였습니다. 이 실행안이 통과되면 계약 취소 위약금 상한액 책정, 자동 계약 연장 금지와 서비스 계약서를 소비자에게 이해하기 쉬운 단어로 제공해야 합니다. - 70%이상의 온타리오 거주자들이 무선 전화서비스를 받고있습니다. - 2011년 연방 정부 전화 통신 서비스 불만 접수센타에 접수된 불만 건수 중 62%가 무선 통신 서비스관련 이었습니다. 이중 41%가 온타리오에서 접수 되었습니다. Back-to-school
season is around the corner — a time when tech-savvy students and
parents are often looking for a new cell phone package to help start off
the school year right. While
it's exciting to get the cell phone with the latest technology, it's
important to carefully read any wireless services contract before
signing. By asking questions, and reading and understanding the
contract, students and parents can avoid surprise fees on future bills. Here are some points everyone should know before entering into a contract: § Shop around: Since
many wireless agreements are for a two-year or three-year period, be
sure you're getting the deal that offers you the services and goods you
want, at the best price. § Keep a copy: Ask for a written copy of your contract. Read the fine print to make sure you understand all of the terms before you sign. § Compare and contrast: When
you get your first bill, check it carefully against your contract to be
sure you are only being billed for what you agreed to. § Honesty is the best policy: Remember,
vendors cannot make false, misleading or deceptive representations
about what they are selling you; misrepresentation is illegal. Helping ontario
consumers make informed choices and enforcing protection measures is
part of the McGuinty government's commitment to educate, protect and
serve ontarians by ensuring a fair and safe marketplace. QUICK FACTS · In May 2012, ontario introduced the Wireless Services Agreements Act, 2012 that
would, if passed, cap cancellation fees, prohibit automatic contract
renewals and amendments, and require wireless providers to offer
contracts that are easy to understand. · More than 70 per cent of ontarians have a wireless agreement. · About 62 per cent of all complaints received by the federalCommissioner for Complaints for Telecommunications Services in 2010-2011 were about wireless services. More than 41 per cent of those complaints came from ontarians. -온타리오 정부 제공
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